Известие

Collapse
No announcement yet.

Блокирал спирачен апарат или ръчна спирачка?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Блокирал спирачен апарат или ръчна спирачка?

    Здравейте!
    Вчера спусках от Рилските езера към Сапарева Баня и един с пикап пред мен беше толкова бавен, че ме принуди да карам доста пъти на спирачки зад него. Явно завоите идваха по-острички на пикапа. Аз пък бях с пълна кола с 5 човека вътре...
    Обаче към края на спускането почнах да чувам странен звук от задницата на колата, който се усилва при висока скорост. Първо мислех да не е маховик или нещо такова, но звукът се чува дори при изключена от скорост кола, при движение само. Тази вечер се сетих да пипна задния десен диск и се оказа горещ. А левия си беше студен. Което значи блокирал апарат или ръчна или нещо от сорта, нали? Поправя ли се блокирал апарат, или ще трябва да търся нов? За радост гумата не изглежда износена, което значи, че е така блокирал, че не я влачи, но износва диска и накладката вероятно. Та какви са съветите и къде в София да го правя?

    Освен това на същата главина някой "кадърен" гумаджия е почти прецакал една от резбите за болта на джантата, та същия болт се навива само на ръка. Но може ли това да е прецакало спирачния апарат? Едва ли.
    Освен това може би трябва да добавя, че при преминаване на ниска скорост през гърбици, понякога отзад се чува леко присвирване като от диск или главина. Може и да има връзка.
    Благодаря в аванс!
    Last edited by novice; d.m.y г., 23:05.
    За какво му е на човек манекенка, като си има Алфа 147...

  • #2
    на мен ми свиреше едната задна спирачка постоянно като загрее на дълъг път понеже апарата беше блокирал и не се връщаше. като смених дискове и накладки го раздвижиха там го опрайха. незнам точно ама нямам проблеми вече от години
    JTD 105+

    Comment


    • #3
      Да не се е отлепила някоя накладка?

      Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
      Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

      Comment


      • #4
        Цената на нов апарат предполагам е над 500 лева ... Апарата подлежи на ремонт такаче отиди някаде да го раздвижат и да проверят дали проблема не е в спирачния маркуч или сплескана тръба от някакъв удар на колата отдолу .

        Comment


        • #5
          За съжаление, много често блокират задните апарати. Сваляш гумата, махаш двата болта на водачите и издърпваш апарата. После изваждаш водачите, почистваш хубаво, почистваш отворите на съпорта, оглеждаш хубаво маншоните дали са скъсани и ако са ги подменяш. После смазваш всичко хубаво със силиконова смазка(задължително силиконова,защото долния водач има една гумичка в края и ако ползваш друга грес има опасност гумата да се раздуе и да се стигне до смяна на водача) и накрая сглобяваш всичко в обратен ред. Ако накладките са се изпекли и/или са повредили диска, трябва да ги смениш. Звучи страшно, но не е сложна операция.
          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

          Comment


          • #6
            Имам апарати 20лв/бр
            sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
            ALFA ROMEO 2.0JTS ex
            ALFA ROMEO Crosswagon Q4
            Продавам Алфи на части!

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Dinev89 Покажи съобщение
              Цената на нов апарат предполагам е над 500 лева ... Апарата подлежи на ремонт такаче отиди някаде да го раздвижат и да проверят дали проблема не е в спирачния маркуч или сплескана тръба от някакъв удар на колата отдолу .
              Цената на нов заден апарат за Алфа 147 на TRW е 100€ ! Иначе да може да се раздвижат да се смаже работния цилиндър с специална смазка
              Иначе може да си вземе работен комплект на TRW SJ1233 и там има смазка за водачите на апарата....но 100% не е силиконова !
              Attached Files
              Last edited by eproHD; d.m.y г., 09:43.
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
              sigpic

              Comment


              • #8
                Не знам какво е, в петък се прибирам, изкарвам колата от гаража и отива в сервиза. Благодаря за отзивите! Ако ми трябват апарати, ще звънна на колегата.
                За какво му е на човек манекенка, като си има Алфа 147...

                Comment


                • #9
                  Смазката е медна грес.

                  Comment


                  • #10
                    За водачите не е медна !!! Медна е само за задната част на накладките и там дето контактуват те с спирачния апарат. Но в никакъв случай за водачите не ползвайте медна грес.........
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                      За водачите не е медна !!! Медна е само за задната част на накладките и там дето контактуват те с спирачния апарат. Но в никакъв случай за водачите не ползвайте медна грес.........
                      Е защо, моите са с медна на едната, нищо им няма, работят си идеално, може и графитна. Водача няма контакт със спирачна течност, става всяка термо и водоустойчива смазка.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Днеска правих профилактика на заден ляв, защото задържаше и се оказа, че горния плаващ болт беше ръждясал и не се движеше на никъде.
                        Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                        Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                        Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                        Comment


                        • #13
                          Обясни защо моля?

                          Comment


                          • #14
                            Шумът се оказа от заминали лагери на задните главини. Смених ги и двете със SKF главини. Сменихме и болтовете на джантите, понеже старите почти си бяха заминали и не искахме да съсипваме резбите на новите главини.
                            На единия апарат беше блокирало буталото точно от ръжда по водача, като на колегата. И това оправихме.
                            Предните лагери засега се държат.
                            Имах подбита предна джанта - и нея изправих. Всичко 420лв. - много или малко?
                            Благодаря за отзивите!
                            Last edited by novice; d.m.y г., 01:03.
                            За какво му е на човек манекенка, като си има Алфа 147...

                            Comment

                            Working...
                            X